Sunday 13 October 2013

964. Procurement Technician with English and Spanish

Procurement Technician with English and Spanish

Ubicación: Vila Nova de Gaia, Portugal

Organización
Empresa multinacional especializada no fornecimento de serviços e de soluções tecnológicas para tratamento e valorização de resíduos urbanos.

Empleo

Cono Procurement Technician pertencerá à Unidade Industrial de Tratamento e Valorização de Resíduos, reportando directamente ao Gestor da Unidade Industrial.

Será responsável pelo:
- contacto com clientes e/ou fornecedores
- estabelecimento de acordos
- estabelecimento de parcerias tendentes à angariação da matéria-prima necessária.

Requisitos
Procuramos alguém com as seguintes qualificações, experiência e competências:

Qualificações:
-Formação superior, preferencialmente na área de Engenharia Química ou similares
-Formação complementar na área de negociação e vendas

Experiência:
-Experiência mínima de 5 anos em funções de contacto com clientes e/ou fornecedores

Soft skills:
-Capacidade para trabalhar com autonomia
-Facilidade de relacionamento interpessoal
-Boa capacidade de comunicação
-Conhecimentos de línguas (inglês e espanhol)
-Conhecimentos de informática na óptica de utilizador

Outros:
-Disponibilidade para deslocações diárias no território continental

Oferta
-Salário competitivo
-Contrato permanente

Información
Patricia Fonseca
(+34) 93 231 00 00

    pfonseca@talentsearchpeople.com

963. Técnico Comercial - Setor Agro-Pecuário

Beira Interior

Somos um reconhecido parceiro no setor Agro-Pecuário. No presente momento, procuramos um Técnico Comercial.

A função, reportada à Direção Comercial, tem como objetivo a dinamização da ação comercial e apoio técnico junto do Setor Agro-Pecuário nos distritos de Castelo Branco e Guarda, gerindo os meios e recursos afetos à atividade e promovendo oportunidades de negócio sempre numa perspetiva de satisfação do Cliente e de aumento da quota de mercado dos produtos comercializados.

Procuramos profissional maduro e com experiência comercial e técnica desenvolvida no Setor Agrícola ou Agro-Pecuário. Valorizamos elevada disponibilidade pessoal e conhecimento da Região em questão.

Proporcionamos integração em Empresa sólida e estruturada, boas condições de trabalho e um package salarial adequado à posição.


EGOR - PORTO
Ref.: 38/1260/38131
www.egor.pt

Os candidatos considerados serão contactados no prazo máximo de 10 dias úteis.

http://www.egor.pt/recrutamento/ofertas-de-emprego.html?option=com_jobline&Itemid=295&list_all=off&areasite=3&task=view&id=3657

962. Estágio Curricular - Ciências Agrárias

Empresa portuguesa na área da jardinagem, desmatação, trabalhos florestais e requalificação urbana, pretende avançar com o recrutamento de um candidato da área das Ciências Agrárias para realização de Estágio Curricular, nas seguintes condições:

Esta pessoa deverá ter o seguinte perfil:
·         Com ou sem experiência na área de Ciências Agrárias;
·         Com ou sem conhecimentos sobre a área de Economia Agrária;
·         Residência na área da grande Lisboa;

As condições que neste momento estamos a oferecer são as seguintes:

Estágio Curricular – período de 3 meses (ou outro a acordar)
Despesas de transporte;
Subsídio de alimentação;
Seguro de Acidentes de Trabalho.

Após término do Estágio Curricular, existe a possibilidade de celebração de contrato a termo Certo.

O candidato que reunir estas condições, deve enviar CV com a Refª Estágio Curricular - Agrário para o e-mail: avieira@fitonovoportugal.com  . Responder apenas para Estágio Curricular.

961. Universidade em Belfast procura Professores Portugueses


queens uni2

A Queen’s University em Belfast procura um ‘Senior Lecturer/Lecturer in Portuguese’. O Português nativ0 é uma exigência, assim como o Doutoramento em estudos relevantes para a áreas abaixo especificadas. Os salários para estas duas posições são:
Lecturer: £33,230 – £48,729 por ano
Senior Lecturer: £47,314 – £59,896 por ano
JOB PURPOSE:
To undertake research in line with the School’s research strategy, to teach at undergraduate and postgraduate level, and to contribute to School administration/outreach activity.

MAJOR DUTIES:
Research:
1. Develop and sustain a personal research plan by managing and undertaking research activities that will enhance the research profile of the subject area and the School.
2. Develop and/or sustain a high quality publication record by publishing research in refereed journals and presenting at conferences.
3. Carry out analysis, critical evaluations and interpretations using methodologies and other techniques appropriate to area of research.
4. Where appropriate, source and secure external funding in collaboration with others from the relevant funding bodies to ensure continued growth of the School’s/subject area’s research profile.
5. Provide guidance to other staff and students on own specialist area.
6. May work/collaborate on original research with colleagues in other institutions.
7. Direct, coach and develop research staff, where appropriate.
8. Senior Lecturer: Contribute to peer review of assessment.

Teaching:
1. Deliver teaching and assessment activities within own area of specialism including lectures, setting/marking coursework, practicals, and field work to undergraduates and postgraduates.
2. Select appropriate assessment instruments and criteria, assess the work and progress of students by reference to the criteria and provide constructive feedback to students.
3. Seek ways of improving performance by reflecting on teaching design and delivery and obtaining and analysing feedback.
4. May oversee research students as directed by Head of School.
5. Supervise practical work where it is part of the course, and advise students on techniques.
6. Plan and develop independent teaching contributions and contribute to the design or revision of course units.
7. Help to develop appropriate teaching approaches and contribute to curriculum development.
8. Senior Lecturer: Degree programme design.

Administration/Contribution to the Community:
1. Contribute to the School’s outreach strategy by developing external links.
2. Provide pastoral care for students within own area to ensure that all issues are dealt with in a timely, sympathetic and effective manner.
3. Carry out designated School administrative duties, including, for example, committee work, course administration etc. as appropriate to stage of career.
4. Be responsible for the record–keeping associated with teaching and the preparation of teaching materials.
5. Senior Lecturer: Contribute to the management of the School by taking on appropriate roles such as Director of Education, Programme Co-ordinator or other recognised official University roles.
6. Senior Lecturer: Act as a mentor or appraiser to colleagues, including Teaching Assistants, advising on their personal development and ensuring that they are meeting required standards.
7. Senior Lecturer: May sit on University committees.

Planning and Organising:
1. Plan and manage own teaching and tutorials as agreed with mentor and/or Head of School.
2. Design/update modules in line with the teaching strategy of the subject area and School.
3. As module leader, co-ordinate with others (such as support staff or academic colleagues) to ensure student needs and expectations are met.
4. Plan and prepare research papers to meet publication deadlines.
5. Prepare research proposals for submission for external funding.
6. Senior Lecturer: Be involved in strategic planning for the subject area and for the School and may contribute to the University’s strategic planning process.

Resource Management Responsibilities:
1. Manage teaching and research resources, laboratories and workshops as required.
2. Manage, as appropriate, external funding relating to research project.
3. Act as mentor for students in capacity of personal tutor.
4. As appropriate assist in the development of skills and competence in others (for example through the supervision of research students).

Internal and External Relationships:
1. Member of the School Board and Examination Board and such committees relevant to administrative duties.
2. Collaborate with other staff within School.
3. Participate in and/or develop networks, for example to identify sources of research funding, contribute to student recruitment, to build relationships for future activities.
4. Contribute to the School’s outreach programme by establishing links with local community groups, industries etc.

ESSENTIAL CRITERIA:
1. Primary degree.
2. Completed PhD in a relevant area of Portuguese Studies.
3. A record of publication and scholarly activity, commensurate with stage of career, in research within the field of Hispanic Studies that will enable the post holder to be returned to a future Research Excellence Framework (REF) exercise at the threshold required by the University.
4. Evidence of the ability to make a significant contribution to the research profile of Spanish and Portuguese Studies and to the School of Modern Languages.
5. Clearly formulated and sustainable research plans.
6. Ability to attract funding at a level commensurate with stage in career.
7. Evidence of relevant teaching experience at tertiary level.
8. Evidence of ability and willingness to contribute fully to the administrative activities of Spanish and Portuguese Studies and the School of Modern Languages (commensurate with career stage).
9. Native or near native fluency in Portuguese and English.
10. Must demonstrate:
• Ability to communicate complex information clearly.
• High level of analytical capability
• Balanced judgement
• Interpersonal skills
11. Engagement in continuous professional development.
12. Must demonstrate full commitment to the post.
13. Ability and willingness to engage in cross-School activities.

DESIRABLE CRITERIA:
1. Specialisation in postcolonial studies or post-1900 peninsular literary/cultural studies.
2. Research experience in postcolonial studies or peninsular literary/cultural studies.
3. At least 3 years teaching experience in Portuguese studies at tertiary level.
4. Experience of course/programme co-ordination and/or design.

https://hrwebapp.qub.ac.uk/tlive_webrecruitment/wrd/run/ETREC107GF.open?VACANCY_ID=6387103olF&WVID=6273090Lgx&LANG=USA

960. Queres ganhar entre 750 e 5 mil euros com a tua tese de licenciatura ou mestrado?

future idea

A edição de 2014 do Future Ideas já está a aceitar candidaturas. Até 15 de janeiro é possível enviar as teses de mestrado ou de licenciatura produzidas a partir do ano letivo 2010/2011. Os prémios vão dos 750 aos 5000 euros.
“Formou-se recentemente numa universidade? Tem uma grande paixão pela inovação e demostrou isso através da sua tese? Quer conhecer pessoas que pensam da mesma forma e trocar as suas ideias espetaculares com elas? Se a resposta é ‘Sim’, então está convidado a juntar-se à comunidade Future Ideas“.
É desta forma que se apresenta a edição de 2014 do concurso que tem como objetivo premiar os melhores trabalhos académicos. As candidaturas já estão abertas e, assim sendo, quem concluiu licenciatura ou mestrado a partir do ano letivo 2010/2011 pode enviar, até 15 de janeiro, a tese que lhe conferiu o respetivo grau.

Os requisitos do Future Ideas não são muitos. Além de a tese poder ser submetida em qualquer língua – apesar de necessitar, em anexo, de um resumo em inglês, constituído por duas mil a três mil palavras -, para participar, o candidato deve ter-se graduado numa universidade europeia.

As categorias de temas de teses que o concurso privilegia são as seguintes: Inovação Financeira; Tecnologias da Informação e Comunicação Móvel; Design/Moda; Inovação Social; Saúde, Alimentação; Entretenimento, Média e Jogos; Industrial e Tecnologia; Transportes; Técnicas de Gestão da Inovação; Crowdsourcing; Gestão de dados.

Para as melhores teses de cada grau estão preparados prémios monetários bastante atrativos. A melhor tese de mestrado dá direito a cinco mil euros, a segunda melhor concede dois mil euros e a terceira melhor garante mil euros. Já as melhores teses de licenciatura vão ser premiadas com os seguintes valores: primeiro lugar – 2500 euros; segundo lugar – 1250 euros; terceiro lugar – 750 euros. Os finalistas serão anunciados a 15 de fevereiro e os vencedores em março de 2014.

http://futureideas.eu/were-back-future-ideas-2014/