Saturday 3 August 2013

J495. Consultor Primavera (Moçambique)

SEG Consulting

A SEG Consulting está a recrutar um Consultor Primavera, para Maputo.
Funções
  • Implementação de Projectos de software “Primavera”, com capacidade de prestação de serviços de consultoria técnica e funcional
  • Identificar novos Clientes e proceder ao acompanhamento comercial até à concretização de negócio
  • Analisar, definir e implementar soluções de gestão, tendo por base o ERP Primavera
  • Acompanhar a evolução do(s) produto(s) e prestar assistência a Clientes
  • Definição de processos, criação de rotinas e correspondente validação nos sistemas
  • Tratamento e gestão de base de dados
Requisitos
  • Licenciatura em Informática de Gestão, Gestão de Empresas ou Contabilidade
  • Experiência profissional igual ou superior a 2 anos na implementação de ERP Primavera
  • Experiência em projectos de consultoria e/ou auditoria em instituições públicas ou privadas
  • Conhecimento de ferramentas de reporting, nomeadamente Crystal Reports
  • Bons conhecimentos de MS SQL (preferencial)
  • Eventuais Certificações na área em questão serão valorizadas
  • Boa capacidade de comunicação e interacção com diferentes níveis de interlocutores
  • Boa capacidade de organização
  • Elevado sentido de responsabilidade e compromisso
  • Nacionalidade moçambicana (preferencial)
Documentação
  • Carta de Apresentação
  • Curriculum Vitae
seg.geral@ipg-grupo.co.mz

J494. Químico (Moçambique)

Tata Moçambique

A Tata de Moçambique está a recrutar um Químico, para Maputo.
Requisitos
  • Grau de Licenciatura em Química ou outras áreas afins
  • Mínimo de 4 anos de experiência na área de venda de produtos químicos/fertilizantes
  • Fluente em português e inglês (falado e escrito)
  • Idade compreendida entre 25 e 30 anos
Documentação
  • Carta de Apresentação
  • Curriculum Vitae
suresh@tatamozambique.com

J493. Engenheiro Mecânico (Noruega)

Adecco Professional, através da sua linha de especialização de Engineering & Industrial selecciona para prestigiada empresa sua Cliente um Engenheiro Mecânico (m/f) para a Noruega.

Os Candidatos deverão reunir os seguintes requisitos:
• Licenciatura em Engenharia Mecânica;
• Experiência mínima de 3 anos em funções similares;
• Experiência no desenho dos sistemas hidráulicos de máquinas pesadas (offshore);
• Experiência em desenho mecânico, dimensionamento e montagem de componentes mecânicos, eléctricos e hidráulicos;
• Bons conhecimentos de 2D, 3D e CAD systems;
• Fluência em Inglês, falado e escrito.

Este Profissional terá como responsabilidades:
• Desenho e cálculo de sistemas hidráulicos;
• Testar as componentes;
• Simulação e controlo de sistemas dinâmicos;
• Responsabilidade geral pelo desenho mecânico;
• Elaboração de desenhos de fabricação e documentação técnica;
• Preparação/coordenação de documentos técnicos para aquisição e produção;
• Participação em reuniões internas e externas de projecto;
• Actualização constante sobre a legislação e os requisitos regulamentares necessários;
• Supervisão de fornecedores;
• Inspecção final e realização de testes a equipamentos.

Oferece-se:
Remuneração compatível com a função.
Os Candidatos Seleccionados serão contactados no prazo de duas semanas.
Os Candidatos interessados deverão enviar o seu CV para recrutamento.professional@adecco.com com a referência AP/EM/07-13.

J492. Engenheiro Civil (Angola)

Empresa de recrutamento e seleção pretende contratar para empresa sua cliente ligada à Engenharia Civil:

Perfil:
* Especialista em urbanismo e construção de estradas e pontes;
* Mestrado (preferencial)
* Idade mínima 30 anos
* Experiência comprovada de 8 anos
* Nacionalidade Angola ou Portuguesa (ou dupla nacionalidade)
* Experiência em fiscalidade de obra

Candidaturas para rh@consulang.com

J491. Technical Services Manager (Dubai)


Location: United Arab Emirates- Dubai
Job Category: Consulting Services
ID: 7895


POSITION RESPONSIBILITIES

Blackboard Collaborate Professional Services works with clients to solve a wide variety of business and technology challenges. Using both industry standard and cutting edge technologies our consultants develop innovative, delivery, custom solutions that extend enhance and integrate Blackboard Collaborate’s enterprise products. Blackboard Collaborate consultants work in a dynamic, fast-paced environment, and interface directly with clients on a daily basis, often on multiple concurrent engagements.

Blackboard Collaborate Technical Service Managers work directly with Blackboard clients to teach effectively administration practices, optimize technology environment, design and implement new software solutions leveraging the Blackboard Collaborate platform to meet the unique needs of our clients. A Technical Service Managers's responsibilities include:
Position Requirements:
  • Actively gather and document business requirements and translate them into technical specifications and designs.
  • Work with Managers to estimate work tasks and level of effort within project timeline.
  • Analyze, design, and build component-based applications. Perform hands-on coding.
  • Adhere to established delivery methodology, quality standards and best practices.
  • Set and manage expectations on multiple projects.
  • Identify new technologies, perform comparison analysis and rapid prototyping.
  • Evaluate risk and impact associated with proposed scope and design changes.
  • Actively participate in quality assurance activities including design and code reviews, unit testing, defect fixes, operational readiness, etc.
  • Deliver targeted technical mentoring, training and workshops.
  • All job duties described above require a flexible work schedule to meet client needs and often require travel to Middle East, South Africa and Europe.
  • Must be available to travel up to 40%.
PROFESSIONAL QUALIFICATIONS
  • Bachelor's degree or 3-4 years of related experience in Computer Science/Software Engineering or related field experience.
  • At least 2 years of experience working in a consulting organization in a client-facing, project- team oriented role.
  • At least 2 year of experience working with Network Environment.
  • Specific experience in web-based applications focused on course management, portals, content management or similar application with mostly user-contributed content, with exposure to all tiers.
  • Experience with HTML, PHP, JSP, JavaScript, SQL, XML, Linux.
  • Experience with batch/shell scripting
  • Excellent communication (verbal and written), analytical and organizational skills.
  • Demonstrated ability to work in a geographically distributed virtual team environment and to build relationships with internal and external organizations.
  • Demonstrated time management and prioritization skills, and ability to manage expectations effectively when handling multiple assignments simultaneously with competing deadlines.
  • Proven ability to learn new technologies as needed.
  • Exceptional attention to detail, excellent work ethic and drive, great interpersonal skills, team oriented, and demonstrated problem-solving skills.
  • Excellent spoken and written English, specifically Arabic or Portuguese a strong plus

PREFERRED SKILLS:
  • Previous experience in the education or knowledge management industry and e-learning technologies, including at least six months specifically with Blackboard technologies.
  • Good working knowledge of server platforms (Linux/Unix, Windows Server 2003-2008)
  • Good working knowledge of relational databases and query languages

http://ch.tbe.taleo.net/CH07/ats/careers/requisition.jsp?org=BLACKBOARD&cws=8&rid=7895&src=JB-49

J490. Technical Service Engineer / Angola

His/ her main responsibilities will be to:
  • Provide engineering support to the sales force and Service Centre in relation to rotating equipment upgrade, repair and modernization projects. 
  • Acts as local technical expert and help to trouble shoot on-site problems and provide root cause analysis.
 
Sales Support
  • Produce technical recommendations for rotating equipment upgrade, repair and modernization tenders.
  • Proactively develop new upgrade, repair and modernization opportunities by developing a relationship with local customers and having an awareness of Flowserve upgrade programs.
  • Add value to service center repairs by identifying potential upgrade opportunities.
  • Assist sales force with customer technical queries and documentation during the sales process.
  • Attend customer meetings as required as technical expert.
 
Engineering Support
  • Provide detail engineering support to the service center as required by carrying out the following:
  • Producing bills of material
  • Leading design reviews
  • Carrying out design calculations
  • Reviewing / approving drawings / technical documentation.
  • Writing purchase requisitions

Competências e experiências desejadas

Education & Experience
  • Mechanical engineering diploma
  • Minimum  of 3 years’ experience in rotating equipment
  • Fluent in English and Portuguese
  • Presentation and communication skills
  • Willing to travel (50% of the time) in Africa

Descrição da empresa

Flowserve is the recognized world leader in supplying pumps, valves, seals, automation, and services to the power, oil, gas, chemical, and other industries. With more than 15,000 employees in more than 50 countries, we combine our global reach with a local presence. Join a company with the most comprehensive product lines and broadest applications experience in the world. You'll be part of a team known for its industry-leading talent, unparalleled portfolio and unmatched commitment to customer success. Our culture promotes recognition and rewards creativity, hard work and commitment. We invite you to put your talents and experience in motion with Flowserve. Flowserve is an Equal Opportunity Employer.

http://www.linkedin.com/jobs?viewJob=&jobId=6622258&srchIndex=53&trk=njsrch_hits&goback=.fjs_Portuguese_*1_*1_Y_*1_*1_*1_3_DD_true_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2 

J489. Project Manager - Civil Engineering / Angola

Heading Careers is searching for a Project Manager for the contruction of tall buildings in Angola. 

Our client is a Multinational Group with projects in several different sectors.
This Project Manager will be responsible for: Budget Management; License Management; Management of subcontractors; Negotiation and closing deals.

Profile:
- Degree in Civil Engineering
- Fluency in Portuguese and English
- Experience in Projects Management abroad
- 15 years of experience in managing construction projects of tall buildings

Send your CV to careers@heading.pt with the reference PM.CE.ANG.

J488. Oficial de Farmácia (Moçambique)

FHI360
O FHI 360 está a recrutar um Oficial de Farmácia, para Lichinga.
Funções
  • Apoiar na definição e elaboração de planos de actividades para toda a província
  • Apoiar na elaboração das requisições do Depósito Provincial de Medicamentos (DPM) para nível central e distritais
  • Apoiar na logística correcta dos medicamentos, meios de diagnóstico e outros artigos médicos
  • Colaborar na realização do plano de distribuição periódica e assegurar a entrega atempada de medicamentos às Unidades Sanitárias
  • Apoiar a província para que haja maior envolvimento e interacção entre a área farmacêutica e área clínica para uma melhor gestão dos medicamentos
  • Apoiar na elaboração de relatórios periódicos com dados estatísticos e análise do ciclo e gestão dos medicamentos
  • Apoiar na criação e/ou manutenção de sistemas de arquivo na farmácia para pacientes crónicos (TAR, HTA, diabetes, entre outros)
Requisitos
  • Técnico de Farmácia
  • Mínimo de 5 anos de experiência na área de farmácia, de entre os quais 3 no sector público
Documentação
  • Carta de Apresentação
  • Curriculum Vitae
  • Cópias de Diplomas e Certificados
  • Cartas de Referência
mozambique.resume@fhi360.org

J487. Analista de Vendas (Moçambique)

Cilix Software
A Cilix Software está a recrutar um Analista de Vendas, para Maputo.
Funções
  • Prospectar novos clientes e identificar oportunidades de negócios e propostas comerciais, identificar as necessidades dos clientes, captando informações para desenvolver propostas comerciais que estejam em acordo com as necessidades dos clientes
  • Realizar as apresentações aos clientes, negociar, elaborar as propostas técnicas e manter a interface com os clientes, parceiros e fornecedores
  • Analisar e criar o RFQ, RFI e RFP
  • Efectuar o desenvolvimento e proposição de soluções tecnológicas para atendimento as demandas de clientes e parceiros
  • Acompanhar directamente os clientes em conjunto com a equipa no pós venda
Requisitos
  • 3 anos de experiência na área de Vendas em IT;
  • Inglês fluente
  • Proficiência em Outlook e MS Office (Word, Excel)
  • Bacharel, licenciatura e/ou técnico completo
  • Boa capacidade de planeamento e organização
  • Pro-actividade e orientação para acção
  • Capacidade de assumir desafios, fluência verbal, facilidade em prospecção de clientes, experiência com vendas interna/ externa, conhecimento em informática
Documentação
  • Carta de Apresentação
  • Curriculum Vitae
  • Cópias de Diplomas e Certificados
  •  
  • rh@cilix.co.mz